pixel pixel pixel
 

Ambassadörer:
Göran Carstedt
"Filmen HOME , så vacker, så viktig, så alarmerande och så magisk. En film som borde ses av alla. En film som får oss att förstå varför vi måste vårda vår planet, vårt Hem. Det enda Hem vi har." - Göran Carstedt


Agneta Sjödin
"Jag tycker det är en fantastisk film! Den beskriver så väl hur allt hänger samman. Hur människans resa genom historien ser ut – effekterna av vårt handlande och konsekvenserna av vår livsstil. Och bilderna är enastående!" - Agneta Sjödin

Ane Brun
"Jag hoppas att så många som möjligt får chansen att se Home! Genom overkligt vackra bilder påminner den oss om vilken fantastisk planet vi bor på, och om hur viktigt det är att vi människor genast accepterar att det är vi som måste anpassa oss det ekologiska systemet, och inte motsatsen." - Ane Brun

Emil Jensen
"Det är så skönt när någon säger något. Och ännu skönare när någon menar något. Och allra skönast när någon gör något. För i de här sammanhangen är det ju aldrig tanken som räknas." - Emil Jensen

Luc Besson, Francois-Henri Pinault, Yann Arthus-Bertrand
"The film doesn’t belong to us, it´s yours. Take it. Use it. Show it to as many people possible and react afterwards." - Luc Besson, Francois-Henri Pinault, Yann Arthus-Bertrand




   HEM  |  SE FILMEN  |  ARRANGERA VISNING  |  VISNINGSPAKET/MATERIAL  |  OM HOME  |  WEBBSHOP  |  IN ENGLISH
   HEM  |  SE FILMEN  |   för allmänheten  |  skolor/gymnasier/högskolor  |  kommuner  |  organisationer  |  
företag  |  genomförda visningar
Presskonferens 5 maj 2009 där man möter Yann Arthus Bertrand, Luc Besson och Francois-Henri Pinault, VD PPR som visat filmen för sina 88000 anställda.

VISA HOME FÖR ANSTÄLLDA OCH KUNDER

HOME tar upp klimat- och hållbarhetsfrågan ur många olika perspektiv och är fri för alla att visa för publik, utan krångliga eller dyra visningsrätter. D.v.s. är det en film som ni helt gratis kan visa hur många gånger som helst, när som helst, var som helst, för att utbilda och inspirera anställda och kunder i hållbarhetsfrågan.

Vill man arrangera en publik visning, exempelvis på den lokala biografen, så är även det gratis men det finns vissa riktlinjer som ska följas som man kan läsa om här!

För att visa filmen med svensk text behöver man endast en DVD. Vår erfarenhet har dock visat att det är bra för människor att ha något att landa i, något som kan ta dem och deras engagemang vidare, för att få ut maximalt av den fakta de tillgodosett sig genom filmen.

Därför har vi tagit fram material som vårt magasin Heroes of Today, men arrangerar också föreläsningar och evenemang för att inspirera till hållbar utveckling. Genom att hålla det positivt, använda olika slags kultur beroende av målgrupp och göra det upplevelsebaserat har vi hittat ett recept som får människor att bli intresserade och ta till sig dessa frågor.

De senaste åren har vi genomfört ett femtontal olika evenemang från ”Barnens Planet” där vi byggde upp ett stort kreativt lekland där barnen kunde leka i miljöer som drabbas av klimatförändringar; fiska upp skräp ur havet, plantera frön i regnskogen m.m. till en upplevelsebaserad ”Klimatvecka” på Trygg-Hansa för deras ca 800 Stockholmsanställda.

Hör gärna av er om ni vill veta mer eller läs om de olika evenemangen här!


KONTAKT

Magnus Åkerlind

magnus@filmenhome.se
Mobil: 073 7842 885


MATERIAL SOM UNDERLÄTTAR


För att göra det enklare för alla som vill arrangera visningar finns vårt magasin Heroes of Today, affisch, kortfilm med regissören Yann Arthus Bertrand, andra kortfilmer mm. att använda sig av.

- Läs mer!


CITAT FRÅN FILMENS HUVUDSPONSOR (MED 88000 ANSTÄLLDA)

"I thought the time was right for the group. Let me be clear, we are not perfect. We´re bound to face criticism. It´ll force us to act and go one step further. We´ve decided to be very active in every field of Social and Environmental Responsibility. 88.000 people in the Group are fully commited to supporting Yann and Luc. It´s also a way of forcing ourselves to progress far more than we could do." – Francois-Henri Pinault, VD för företagsgruppen PPR som är huvudsponsor av HOME

HOME har gjorts möjlig genom att företagskoncernen PPR (där bl.a Gucci och svenska Ellos ingår) har gått in som sponsor för att finansiera produktionen av filmen. De har genom detta exklusivitet att exponeras i samband med filmen.


 

Till vår blogg http://magnusochsophy.wordpress.com/